Voor vragen met betrekking tot je laptop kun je terecht bij de helpdesk, bereikbaar op nummer 0223-540555.
Voorbeelden van vragen zijn: werking van Windows, Wi-Fi toegang,Office, Activatie, (Anti)-Virus en de elektronische leeromgeving. Het kan zijn dat de helpdesk je verwijst naar de servicemedewerker van The Rent Company of naar de website van Studywise als het een hardware-matige klacht is, schade is of als de laptop opnieuw moet worden ge-imaged.
Het kan zijn dat de helpdesk je vraagt een teamviewsessie op te starten waarmee zij tijdelijk je laptop overnemen.
Is de helpdesk even niet bereikbaar, laat dan een voicemail achter waarin je je naam, leerlingnummer en 06-nummer inspreekt zodat je kan worden teruggebeld. Kun je op afstand niet worden geholpen, dan wordt er een afspraak met je gemaakt zodat er op school een systeembeheerder langskomt om te helpen het probleem op te lossen.
Bring your own device
Scholen aan Zee biedt leerlingen de vrijheid tijdens de lessen gebruik te maken van een eigen laptop.
Met een 'eigen laptop' maak je geen gebruik van de door Scholen aan Zee ontwikkelde arrangementen voor het huren of het kopen van een laptop, maar wordt gekozen voor de zogenaamde 'Bring Your Own'-variant.
Om tijdens de lessen effectief gebruik te kunnen garanderen, dient de BYO-laptop te voldoen aan een aantal voorwaarden. U leest hier meer over de voorwaarden van een BYO-laptop.
Hulp bij installatie
Klik op deze link en log in met je schoolaccount voor meer informatie en hulp bij de installatie van de laptop als je dit zelf wilt uitvoeren.
Alle docenten en leerlingen kunnen inloggen via teams.microsoft.com of download de Teams App.
Met welke gegevens moet ik inloggen?
Leerlingen kunnen inloggen met het account van school:
leerlingnummer@ll.scholenaanzee.nl
(bijv 123456@ll.scholenaanzee.nl)
Docenten kunnen inloggen met het account van school:
Aanmeldadres: voorletter.achternaam@scholenaanzee.nl
Gebruikersnaam: afkorting@scholenaanzee.nl